پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
من به جام جهانی میرسم
نوشته شده در دو شنبه 3 شهريور 1393
بازدید : 2076
نویسنده : اسماعیل جباری

2014-08-24

روی تصویر کلیک کنید


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,
:: برچسب‌ها: جام جهانی-تردی مکس-ویری-مدل- ,



درغربت تنهایی من
نوشته شده در یک شنبه 7 شهريور 1393
بازدید : 2052
نویسنده : اسماعیل جباری

این هم کار نهایی
لینک کار درحال ساخت mostafa3d.com/forum?func=view&catid=62&id=22365

 

 

 


روزها فکر من این است و همه شب سخنم

که چرا غافل از احوال دل خویشتنم

از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود

به کجا میروم آخر ننمایی وطنم

مانده ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا

یا چه بوده است مراد وی از این ساختنم

آنچه از عالم عِلوی است من آن می گویم

رخت خود باز بر آنم که همانجا فکنم

مرغ باغ ملکوتم نِیم از عالم خاک

چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

کیست آن گوش که او می شنود آوازم

یا کدام است سخن می کند اندر دهنم

کیست در دیده که از دیده برون می نگرد

یا چه جان است نگویی که منش پیرهنم

تا به تحقیق مرا منزل و ره ننمایی

یک دم آرام نگیرم نفسی دم نزنم

می وصلم بچشان تا در زندان ابد

به یکی عربده مستانه به هم درشکنم

من به خود نامدم اینجا که به خود باز روم

آنکه آورد مرا باز برد تا وطنم

تو مپندار که من شعر به خود می گویم

تا که هشیارم و بیدار یکی دم نزنم

مولانا


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,
:: برچسب‌ها: تردی مکس-ویری- مدلسازی-رندر-تصاویر دیجیتال-cg-3dsmax ,



خانه فانتزی
نوشته شده در یک شنبه 6 شهريور 1393
بازدید : 3368
نویسنده : اسماعیل جباری

درود به همه دوستان
با کمک شما و نظرات خوبتون... فضای جدیدی ایجاد کردم که فکر میکنم دیگه همون چیزیه که میخواستم ..
یه تشکر ویژه از SAM_CG که با تصاویری که گذاشت سمت و سوی خوبی به این فضا سازی داد
تردی مکس - فتوشاپ - ویری
زمان رندر 5 دقیقه

 

 

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,
:: برچسب‌ها: تردی مکس-ویری- مدلسازی-رندر-تصاویر دیجیتال-cg-3dsmax ,



سوسن چلچراغ ( Lilium ledebourii)
نوشته شده در یک شنبه 5 شهريور 1393
بازدید : 1890
نویسنده : اسماعیل جباری

این کار رو دیروز زدم
با تردی مکس - فتوشاپ - ویری
از پلاگین forest برای پخش کردن گیاهان استفاده کردم - همینطور چمن و بعضی از گیاهانرو از این پلاگین استتفاده کردم
چند تا از درختهای نزدیک رو با SpeedTree ساختم و به صحنه افزودم
گلها رو در مکس مدل کردم و چند تا چوب که به شکل پرچینه رو مدل کردم و بهش ویری دیسپلی دادم
از دوربین ویری استفاده کردم و نورها هم ویری لایت و ویری ساون هست
دوستان هیچ سفارشی از محیط زیست ندارم که دارم این کارها رو معرفی میکنم . داوطلبانه محیط زیستیم . چون فکر میکنم نقش طبیعت در زندگی بشر خیلی زیاده و باز گشت به اون بشر رو به سعادت واقعی نزدیک میکنه

 

 

 


سوسن چلچراغ ( Lilium ledebourii)
تنها گونهٔ ایرانی جنس سوسن است که از لحاظ زیبایی همردیف اکثر گونه‌های شناخته شده و پرورش یافتهٔ این جنس است. نمونه‌هایی از آن که بیشتر از ۱۵ گل دارند، نیز دیده شده است اما معمولاً دارای ۴ تا ۱۰ گل است که قطعات گل پوش آن در حدود ۷ سانتیمتر طول دارند. این گونه تاکنون فقط در یک محل در استان گیلان کشف شده و در خارج از ایران نیز تنها در شهرستان لنکران در جمهوری آذربایجان کشف شده‌است. در این منطقه از استان گیلان که هم اکنون محافظت می‌گردد در حدود ۲۰۰۰ نمونه از آن در یک ناحیهٔ کوچک از جنگل‌های مخروبهٔ راش اطراف ده و در ارتفاع ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ متری دیده شده‌است


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,
:: برچسب‌ها: سوسن چلچراغ ( Lilium ledebourii) تردی مکس-ویری- مدلسازی-رندر-تصاویر دیجیتال-cg-3dsmax ,



آتش زیر خاکستر
نوشته شده در یک شنبه 2 شهريور 1393
بازدید : 1968
نویسنده : اسماعیل جباری
تصویر اول در مکس رندر و در فتوشاپ ترکیبندی شده
تصویر دوم تنها در فتوشاپ بهش رعد و برق افزوده شده و کار دیگری صورت نگرفته
منظور این کار بیداری و زنده بودن کوروش هست که ما ایرانیان رو زیر نظر داره و تنها با یک جرقه برخواهد خواست و درس عبرتی چنان به انها خواهد داد که ایران و ایرانی را نادیده گرفته باشند . و ان دروازه ، دروازه تاریخه - واین گیاهان در جلوی تصویر نشان امروزه- ابرهای میان امروز و گذشته نشان دهنده ابهامی هست که ما از تاریخ داریم و نمیدونیم که حقیقت چیست. و اون کوهای دور و تاریک . تاریکیه تاریخه
و عشق آن شعله سرکش
تمام هستیم را خاکسر کرد
خاکستر
ومن در حیرت یک پرسش
آیا ققنوسی از این خاکستر
برخواهد خواست ؟
و من ایا
دوباره
خواهم رویید؟.....
شاعر: منیژه(دریا) جوادی

www.mediafire.com/view/3ogttlkyei5013d/cg%201%20ga.jpg

 


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,
:: برچسب‌ها: cg-تصاویر دیجیتال-تردی مکس-ویری-3dsmax-vray ,



ساخت آب برای رودخانه به روش ساده در تردی مکس
نوشته شده در یک شنبه 3 شهريور 1393
بازدید : 2023
نویسنده : اسماعیل جباری
این هم آموزش ساخت آب برای رودخانه به روش ساده هست
www.mediafire.com/watch/bbqq1ntp7byd3sr/w.mp4

 


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,
:: برچسب‌ها: تردی مکس-3dsmax-ساختن رودخانه- ,



آموزشی کوتاه از تنظیم نور و رندرو .... در مکس
نوشته شده در یک شنبه 3 شهريور 1393
بازدید : 1557
نویسنده : اسماعیل جباری
این آموزش در ارتبط با اینه که تنظیمات نور و رندر و دوربین و همچنین متریال و تکسچر همه تاثیر دارن تا به تنظیم واقع گرایانه تری برسیم .
یک اموزش در ارتباط تنظیمی اولیه برای یک صحنه .. در این آموزش شما با تنظیماتی مواجه هستید که خودتون باید در صحنه مورد نظرتون با ویژگیهای خودش انجام بدید و بالا و پایین کنید تا به نتیجه بهتر برسید

لینک دانلود
www.mediafire.com/watch/e9t1azjymzyr1r7/nrcm.mp4

 


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,



آموزش ساخت چشم در تردی مکس
نوشته شده در یک شنبه 4 شهريور 1393
بازدید : 1943
نویسنده : اسماعیل جباری
آموزش ساخت چشم در تردی مکس رو براتون آماده کردم . امیدوارم بکار بیاد..از لینک پایین دانلود کنید
www.mediafire.com/view/90bo6km32ban8n9/ch.mp4

 


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,



آموزشهای کوتاه تردی مکس
نوشته شده در یک شنبه 2 شهريور 1393
بازدید : 1993
نویسنده : اسماعیل جباری
اینجا لینک یک سری از اموزشهایی رو گذاشتم که دوستان ازم میخواستند و من براشون اماده کردم . گفتم شاید به کار دوستان دیگری نیز بیاد . هرچند کوتاه و اشاره به سوال این دوستان داره ولی ممکنه برای شما نیز کارامد باشه

تصاویر کارتونی .. ویوپورت کارتونی ..www.mediafire.com/watch/ckqudqdtiboz75x/1.mp4
پارچه www.mediafire.com/watch/084mqz9zmrl0882/clo.mp4
www.mediafire.com/watch/dgvf55r1u3p81lm/v.mp4 VRayPlane
www.mediafire.com/watch/y128i7gnczn3bfi/hd.mp4 VRay HDRI
حرکت کرم www.mediafire.com/watch/47ddmpy7w4p79if/k.mp4
نقشه جهان روی یک کره www.mediafire.com/watch/8te99z3yeu737ta/map.mp4
تکسچر www.mediafire.com/watch/wirpc83fir3b0wh/T.mp4
رندر و خروجی انیمیشنی www.mediafire.com/watch/gr1qub1a1uld20c/Untitled.mp4
سقف www.mediafire.com/watch/338oypauyuyvuuu/01.mp4
uplod.ir/3v9dklq03m7b/0001.mp4.htm
کات www.mediafire.com/view/a31m2iohpr3im42/3.mp4
کات 2 www.mediafire.com/watch/dxfo0yt6qs59eqf/cat.mp4
کامپوزیت 1 www.mediafire.com/watch/akgd1j67rfitq9m/com.mp4
کامپوزیت 2 www.mediafire.com/watch/jzjeu8hhj7x09j4/comp2.mp4
مورف 1 www.mediafire.com/view/564n06qb2oa19h4/mo.mp4
مورف 2 www.mediafire.com/view/2fv8gkj92bx6gae/mor(2).mp4
لینک دو پا در بایپد www.mediafire.com/view/t92k4zz2w6li8tf/sk.mp4
www.mediafire.com/view/1bu4o1b088x8jsy/s.mp4
uplod.ir/3v9dklq03m7b/0001.mp4.htm

 


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,



انیمیشن آه
نوشته شده در یک شنبه 3 شهريور 1393
بازدید : 1900
نویسنده : اسماعیل جباری

این کار رو 5 سال پیش ساختم
با مکس و اگه اشتباه نکنم رندر ویری بود و کامپوزیت هم در

     http://www.mediafire.com/download/1v6pa992lv9ejqv/ah.avi               combustion 4


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,



انیمیشن حکم به کشتن مگس
نوشته شده در یک شنبه 2 شهريور 1393
بازدید : 1978
نویسنده : اسماعیل جباری

این کار رو حدود چهار سال پیش ساختم

در این انیمیشن
محمد وهابی فیلمنامه نویس (به همراه خودم)
ابراهیم جباری انیماتور
بهروز ملاپور - علی پارسا و خودم مدل ساز
صدا گذاری جاوید خوشدل
کارگردانی و نور و رندر و کامپوزیت و استوری برد و تدوین و .... با خودم بود
لینک تماشای کار (البته ببخشید که کیفیتش رو پایین آوردم چون میخواستم اینجا بزارم مجبور شدم با این کیفیت بزارم)

www.mediafire.com/watch/cc1v80lg7dpnx86/ho_b.mp4


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,



همنواز پرندگان در سکوت
نوشته شده در پنج شنبه 12 دی 1392
بازدید : 2122
نویسنده : اسماعیل جباری

:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , فانتزی , ,



بن بست رویاهای سبز
نوشته شده در دو شنبه 9 دی 1392
بازدید : 2013
نویسنده : اسماعیل جباری

با مکس و فتوشاپ و رندر ویری 

 

 


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , فانتزی , ,



خانه مخترع جوان
نوشته شده در دو شنبه 9 دی 1392
بازدید : 2112
نویسنده : اسماعیل جباری

با تردی مکس و فتوشاپ و ویری
رندر ش در میانگین 13 دقیقه طول کشید البته برای ابعادی 2.5 برابر این که اینجا گذاشتم . 
میخواستم ساده باشه و رنگهای شاد داشته باشه

   

 

 


:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , گوناگون , ,



بازدید : 2049
نویسنده : اسماعیل جباری
اموزش توسط اسماعیل جباری
در این آموزش شما در فتوشاپ یک کانسپت ساده که در ذهنتون هست رو آماده میکنید و به کمک نرم افزار تردی مکس اونو مدل کرده ، نور پردازی و تنظیم رندر نموده و دوباره در فتوشاپ پردازش میکنید.
در ادامه باید بگم که این اموزش شامل مراحل
1. کانسپت
2. مدل سازی
3. ساخت تکسچر
4. تنظیم نور
5. رندر 
6. پست پرو داکشن
البته من توی مدلسازی با سرعت بالا روی جزئیات دقت نکردم و کاراکترم هم چون خوب اسکین نشده بود همینجوری که این کار راه بیفته ازش استفاده کردم . امیدوارم مفید واقع بشه.

:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , ,



برف
نوشته شده در شنبه 16 آذر 1392
بازدید : 2163
نویسنده : اسماعیل جباری

زردها بیهوده قرمز نشدند
قرمزی رنگ نیانداخته بیهوده بر دیوار
صبح پیدا شده اما آسمان پیدا نیست
صبح پیدا شده اما آسمان پیدا نیست
گرده‌ی روشنی مرده‌ی برفی . همه کارش آشوب
بر سر شیشه هر پنجره بگرفته قرار
زردها بیهوده قرمز نشدند
قرمزی رنگ نیانداخته بیهوده بر دیوار
صبح پیدا شده اما آسمان پیدا نیست
صبح پیدا شده اما آسمان پیدا نیست
گرده‌ی روشنی مرده‌ی برفی . همه کارش آشوب
بر سر شیشه هر پنجره بگرفته قرار
من دلم سخت گرفته است از این
میهمان‌خانه‌ی مهمان کش ِ روزش تاریک
من دلم سخت گرفته است از این
میهمان‌خانه‌ی مهمان کش‌ ِ روزش تاریک
که به جان ِ هم نشناخته . انداخته است
چند تن خواب آلود . چند تن ناهموار
چند تن نا هشیار که به جان ِ هم نشناخته . انداخته است
چند تن خواب آلود . مشتی ناهموار
چند تن نا هشیار . چند تن خواب آلود

نیما


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



زندگی سالم
نوشته شده در شنبه 16 آذر 1392
بازدید : 1955
نویسنده : اسماعیل جباری



هوای تازه
نوشته شده در دو شنبه 27 آبان 1392
بازدید : 1997
نویسنده : اسماعیل جباری

 

سقف خونم طلای ناب

زیر پاهام حصیر سرد

تو دست من سیب گلاب

اما دلم پره ز درد

 

مثل درخت بیدکی

تکیه مو دادم به کسی

شدم درختی تو کویر

تنها و خشک ، یک اسیر

 

اما یه روزگاری بود

پدر بزرگمون میگفت :

" بهشت همین دنیای ماست "

عشق و صفا ، اما کجاست ؟

 

مثل درخت بیدکی

تکیه مو دادم به کسی

شدم درختی تو کویر

تنها و خشک ، یک اسیر

 

می خوام دیگه رها بشم

ساده و بی ریا بشم

زمینمو شخم بزنم

نه بد بشم ، نه خوب بشم .


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



ترا، ای کهن بوم و بر دوست دارم
نوشته شده در دو شنبه 27 آبان 1392
بازدید : 1963
نویسنده : اسماعیل جباری

 

  ترا، ای کهن بوم و بر دوست دارم

 

ز پوچ جهان هیچ اگر دوست دارم               ترا، ای کهن بوم و بر دوست دارم

ترا، ای کهن پیر جاوید برنا                      ترا دوست دارم، اگر دوست دارم 

ترا، ای گرانمایه، دیرینه ایران                  ترا ای گرامی گهر دوست دارم 


ترا، ای کهن زاد بوم بزرگان                    بزرگ آفرین نامور دوست دارم 

هنروار اندیشه ات رخشد و من                 هم اندیشه ات، هم هنر دوست دارم

اگر قول افسانه، یا متن تاریخ                   وگر نقد و نقل سیر دوست دارم

اگر خامه تیشه ست و خط نقر در سنگ          بر اوراق کوه و کمر دوست دارم

وگر ضبط دفتر ز مشکین مرکب                نئین خامه، یا کلک پر دوست دارم 

گمان های تو چون یقین می ستایم                  عیان های تو چون خبر دوست دارم

هم ارمزد و هم ایزدانت پرستم                       هم آن فره و فروهر دوست دارم

بجان پاک پیغمبر باستانت                         که پیری است روشن نگر دوست دارم

گرانمایه زردشت را من فزونتر                 ز هر پیر و پیغامبر دوست دارم 

بشر بهتر از او ندید و نبیند                       من آن بهترین از بشر دوست دارم

سه نیکش بهین رهنمای جهان ست              مفیدی چنین مختصر دوست دارم

ابر مرد ایرانی راهبر بود                         من ایرانی راهبر دوست دارم

نه کشت و نه دستور کشتن به کس داد               ازینروش هم معتبر دوست دارم 

من آن راستین پیر را، گرچه رفته ست             از افسانه آن سوی تر، دوست دارم 

همه کشتزارانت، از دیم و فاراب               همه دشت و در، جوی و جر دوست دارم 

کویرت چو دریا و کوهت چو جنگل          همه بوم و بر، خشک و تر دوست دارم

شهیدان آزاد و فرزانه ات را                 که بودند فخر بشر دوست دارم

به لطف نسیم سحر روحشان را                چنانچون ز آهن جگر دوست دارم

هم افکار پرشورشان را، که اعصار             از آن گشته زیر و زبر دوست دارم 

هم آثارشان را، چه پند و چه پیغام           و گر چند، سطری خبر دوست دارم

همه شاعران تو و آثارشان را                بپاکی نسیم سحر دوست دارم

ز فردوسی، آن کاخ افسانه کافراخت             در آفاق فخر و ظفر دوست دارم

ز خیام، خشم و خروشی که جاوید             کند در دل و جان اثر دوست دارم

زعطار، آن سوز و سودای پر درد           که انگیزد از جان شرر دوست دارم

وز آن شیفته شمس، شور و شراری           که جان را کند شعله ور دوست دارم

ز سعدی و از حافظ و از نظامی                همه شور و شعر و سمر دوست دارم 

خوشا رشت و گرگان و مازندرانت            که شان همچو بحر خزر دوست دارم

خوشا حوزه شرب کارون و اهواز           که شیرینترینش از شکر دوست دارم

فری آذر آبادگان بزرگت                     من آن پیشگام خطر دوست دارم

صفاهان نصف جهان ترا من               فزونتر ز نصف دگر دوست دارم 

خوشا خطه نخبه زای خراسان               ز جان و دل آن پهنه ور دوست دارم

زهی شهر شیراز جنت طرازت                   من آن مهد ذوق و هنر دوست دارم

بر و بوم کرد و بلوچ ترا چون                     درخت نجابت ثمر دوست دارم

خوشا طرف کرمان و مرز جنوبت                   که شان خشک و تر، بحر و بر دوست دارم 

چو دیروز افسانه، فردای رویات                      بجان این یک و آن دگر دوست دارم

هم افسانه ات را، که خوشتر ز طفلان                            برویاندم بال و پر دوست دارم

هم آفاق رویائیت را؛ که جاوید                    در آفاق رویا سفر دوست دارم

چو رویا و افسانه، دیروز و فردات                بجای خود این هر دو سر دوست دارم 

تو در اوج بودی، به معنا و صورت                من آن اوج قدر و خطر دوست دارم

دگر باره برشو به اوج معانی                     که این تازه رنگ و صور دوست دارم

جهان تا جهانست، پیروز باشی                        برومند و بیدار و بهروز باشی 


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



وقتی که من بچه بودم
نوشته شده در دو شنبه 27 آبان 1392
بازدید : 2121
نویسنده : اسماعیل جباری

وقتی که من بچه بودم ، 
پرواز یک بادبادک
می بردت از بام های سحرخیزی پلک
تا
نارنجزاران خورشید .
آه ،
آن فاصله های کوتاه .
وقتی که من بچه بودم ،
خوبی زنی بود که بوی سیگار می داد ،
و اشکهای درشتش 
از پشت آن عینک ذره بینی
با صوت قرآن می آمیخت .

وقتی که من بچه بودم ،
آب و زمین و هوا بیشتر بود ،
وجیرجیرک
شب ها
درمتن موسیقی ماه و خاموشی ژرف
آواز می خواند .

وقتی که من بچه بودم ،
لذت خطی بود
ازسنگ
تازوزه آن سگ پیر و رنجور.
آه ،
آن دستهای ستمکار معصوم.

وقتی که من بچه بودم ،
می شد ببینی
آن قمری ناتوان را 
که بالش
زین سوی قیچی
باباد می رفت –
می شد،
آری 
می شد ببینی ،
و با غروری به بیرحمی بی ریایی
تنها بخندی .

وقتی که من بچه بودم ،
درهرهزاران و یک شب
یک قصه بس بود
تاخواب و بیداری خوابناکت
سرشار باشد .

وقتی که من بچه بودم ،
زورخدا بیشتر بود .

وقتی که من بچه بودم ،
برپنجره های لبخند
اهلی ترین سارهای سرور آشیان داشتند ،
آه ،
آن روزها گربه های تفکر
چندین فراوان نبودند .

وقتی که من بچه بودم ،
مردم نبودند .

وقتی که من بچه بودم ،
غم بود ،
اما
کم بود .

بیستم اردیبهشت 1347 - تهران / اسماعیل خویی


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



زنده یاد احمد شاملو
نوشته شده در جمعه 26 مهر 1392
بازدید : 828
نویسنده : اسماعیل جباری

زنده یاد احمد شاملو

روزی ما دوباره کبوترهایمان را پیدا خواهیم کرد

و مهربانی دست زیبایی را خواهد گرفت

 

روزی که کمترین سرود 

بوسه است

 

وهر انسان
برای هر انسان
برادری ست .
روزی که دیگر درهای خانه شان را نمی بندند 
قفل افسانه ایست
وقلب
برای زندگی بس است .
روزی که معنای هر سخن دوست داشتن است
 
تا تو به خاطر آخرین حرف دنبال سخن نگردی .
روزی که آهنگ هر حرف ، زندگی ست 
تا من به خاطر آخرین شعر رنج جست وجوی قافیه 
نبرم .
روزی که هر لب ترانه ایست
تا کمترین سرود ، بوسه باشد
روزی که تو بیایی ، برای همیشه بیایی
و مهربانی با زیبایی یکسان شود .
روزی که ما دوباره برای کبوترهایمان دانه بریزیم ... 
ومن آن روز را انتظار می کشم 
حتی روزی
که دیگر
نباشم .


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



دار3
نوشته شده در چهار شنبه 17 مهر 1392
بازدید : 773
نویسنده : اسماعیل جباری



دار2
نوشته شده در چهار شنبه 17 مهر 1392
بازدید : 872
نویسنده : اسماعیل جباری

:: موضوعات مرتبط: فانتزی , ,



دار
نوشته شده در چهار شنبه 17 مهر 1398
بازدید : 1767
نویسنده : اسماعیل جباری

:: موضوعات مرتبط: فانتزی , ,



مولانا -
نوشته شده در دو شنبه 8 مهر 1392
بازدید : 818
نویسنده : اسماعیل جباری

 

آینه دل چون شود صافی و پاک

نقشها بینی برون از آب و خاک

هم ببینی نقش و هم نقاش را

فرش دولت را و هم فرّاش را


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



بازدید : 810
نویسنده : اسماعیل جباری
  | چاپ |
اسامی 35 فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند ایرانی شرکت کننده بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.
به گزارش ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اسامی فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند ایرانی شرکت کننده در جشنواره امسال اعلام شد و بر این اساس، 31 فیلم کوتاه و نیمه بلند پویانمایی و 4 فیلم بلند پویانمایی در جشنواره بیست و هفتم به شرح زیر به نمایش درخواهد آمد:


*آثار کوتاه و نیمه‌بلند پویانمایی
اجل معلق (شیوا ممتحن)، ایستگاه (ناهید صمدی امین)، آلزایمر (علیرضا هاشم‌پور)، بازی تمام شد (سیدمحسن پورمحسنی شکیب)، ببین من چه خوب می‌گم! (حمیدرضا بیات)، بچه گربه (شیوا صادق اسدی)، برادر کشی (کژال ملک‌زاده)، بزوک در حرکت (آزاد صفارزادگان)، بیداری (سیدحسن سلطانی)، جامانده (الهام سپهرجو)، جهنم دره (گلرخ الوان دارستانی)، چرا مگس را نباید کشت (فرهاد علیزاده)، حکایت کلاه غیبی (فاطمه جعفری)، خانم گل میخکی (سارا طبیب‌زاده)، خانه‌ای برای پروانه‌ها (منصور حیدری)، در برابر باد می‌ایستیم (سید حسن سلطانی)،  رقص قاصدک‌ها (وحید شاکری)، رویای من (محمد سلطان‌پور)، سکو (سلمان خورشیدی و امیر محمدزاده)، سلطان و آهو (پروین تجوید)، جان و باران (نجمه نامجو)، گار (علیرضا مهاجر)، گدا (محمدرضا غلامی)، گل سرخ (علیرضا آزادار ملکی)، ماه من (کیانوش عابدی)، مثل یک رویا (ملائکه فرهنگ ادیب)، مداد رنگی (سالار پویان و میلاد کریمی)، مرد پروانه‌ای (امیر مهران)، مورچه و کاموا (بهنام برنجی)، نه خانی اومده نه خانی رفته (اسماعیل جباری) و همسایه‌ها (حسن توکلی)

*آثار بلند پویانمایی

انار بانو (مسعود حاجی بابایی)، بهشت شداد (بهزاد مظاهری و علی ذکوی)، داستان زال (شادروان اسفندیار احمدیه) و قصه‌های بهجو (سلمان باهنر)
از بین این فیلم‌ها، اناربانو، بهشت شداد و قصه‌های بهجو در بخش مسابقه بین‌الملل و داستان زال در خارج از مسابقه شرکت می‌کنند.
بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.



بازدید : 888
نویسنده : اسماعیل جباری

از روی مروت ودادگری به روان راستی سوگند یاد می کنیم:

بفرمان نهاد

ازروی پاکی وپاکدلی ، از روی مروت ورادمردی ، از روی وفا ومردمی وسرانجام بفرمان خون وسرشت انسانی وناموس های ازلی که درچشم انداز تاریخ ماهمه جا پیشتاز وجان پناه انسانیت بوده وهست ، منشا اثر نیک وپدید آرنده تواناترین نیک برتر که بازتاب کننده هستی هاست سرافرازگردم . من با ژرف اندیشی ودوربینی جویان این هنرم. هنری بزرگ بادانشی سامانگر، باشناخت نیک های درونی خویش یعنی هنر خویش شناسی ، هنرخود یاری وهنر انسان سازی ، هنرساختن ساختمان بدنی وآفریدن هماهنگ های راستین از دروازه اندیشه که پیوسته به جهان معنی وهستی ناشناخته می ریزد. من به دریافتن گیتک به کلید ارزنده خود شناسی دست می یابم، ازسپهرستان های ایمان، آزمایش ، دانش ، خرد ، هنر ومهرمی گذرم تا به دروازه های خود یعنی وراء اندیشه ها درآیم. درسکوتم ... ره یافته سفری به درون خود می کنم .

به فرمان ازلی ، مویه وزاری را ننگ می دارم ، تملق نمی گویم ، فریاد ننگ آمیز فریب خوردگان را نمی شنوم . حق ناشناسان وپیمان شکنان را پاده افره سخت می دهم .

ازدروغ ، ناسپاسی ونیرنگ بیزارم . خواب آلودگی راگناه می شناسم . بدون تلاش ونبرد جاودانه حق هیچگونه درخواستی ازخدا ندارم. می جویم تازندگانی یابم. بیدارم ،هوشیارم، خسته نمی شوم ، می کوشم تاهمچون فرهنگ درخشان و دیرینه خود روان مردم گیتی را به نیروی راستی ومنش پاک توانا سازم تا آشتی پدید آورم. دروغ را زشت ترین گناه می دانم . هیچ نشانه ای به خود کم بینی وکهتری نمی بینم . خود فریبی را آفریدگار دروغ ودروغ را آئینه سرتاپانمای ناپاکی می دانم. دلهره ندارم . هرنکته که ازدیدگاه وآماج اندیشه هاست به دل می سپارم وباسروش نهان خودکنکاش می کنم. خود پسندی راکنارمی نهم،کلیدسرافرازی خویش رادرژرف انسانیت می جویم . دوگانه نیستم، آشنا به فلسفه ي  کار وکوششم . راست می گویم  ولو بیم جان باشد. دروغ نمی گویم ولو امید نان باشد. می کوشم تاهرگونه بدی وزشتی را ازخود دور سازم . به راز هستی بخش آگاهم . به اورنگ اپرای فرهنگ یعنی من ، خاک، خون ، خط، تاریخ ، کیش، مذهب ، فلسفه ، هنر، شعرویگانه بینی را راز سرافرازی می دانم . مهررا نخستین پدیده دروازه هستی وهمزاد هم آهنگی می دانم واز پرتگاه تعصب های بی پایه گریزانم . با آرمان انسانیت ، سربلند وپرشکوه زندگی می کنم وغرور آمیز زندگی را بدرود می گویم . به هر واژه ای که از زبان جاری گشت ارج می نهم . جان وروانم راازبندهای جانوری رسته وسر در کمند اندیشه می نهم .

از بلای خانمان سوز پدیده های رشک مانند: خود خواهی ، چشم وهم چشمی ، ناتوانی ، نابخردی ، دشمنی واز هرگونه کاستی در فروز های نیک دوری می جویم . در میدان ربایش خواسته ها در تلاش وکوششم .  پوشاک ساده می پوشم ، تندرستی رادر جان وروان می جویم  به چاپلوسی وپستی روی نمی آورم. آزادی وآزادگی را به جان می خرم. غم نامه های شوم وتبعیض ازهرگونه را باآرمان های بی مایه به سوی عدم می فرستم. سرآنکس را که خاکمال گدایی شدلگدکوب می کنم . در پیکار زندگی روئین تنم. گناهکاران گذشته رانفرین می کنم . ناهماهنگی گفتار بااندیشه راریشه مردم فریبی وآبشخور ناپاکی می دانم . پایداری و وفاداری در دوستی رافروزه های بایسته می دانم .  من براستی و درستی در خود فرو رفتم ،به جهان معنی ومفهوم این چند فرازمان در آرنگ پرشکوه وسازنده وخرمن دانش وبینش با آهنگی منش با آفرینش ازتابش اندیشه ی توانای انسانیت کامروا شدم .

سپاس ترا  ای پیر سخن ، آهنگ جاوید پیروزی را سرود کن ...

در اندیشه ام ... توآ


:: موضوعات مرتبط: اندرز , ,



کیستی تو
نوشته شده در یک شنبه 2 مهر 1392
بازدید : 756
نویسنده : اسماعیل جباری

کیستی که من
این‌گونه
به اعتماد
نام خود را
با تو می‌گویم
کلید خانه‌ام را
در دستت می‌گذارم
نان شادی‌هایم را
با تو قسمت می‌کنم
به کنارت می‌نشینم و
بر زانوی تو
این‌چنین آرام
به خواب می‌روم؟
. . .
. . .
کیستی که من
این‌گونه 
به جد
در دیار رویاهای خویش
با تو درنگ می‌کنم؟

احمد شاملو


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



دیدار مولانا و شمس
نوشته شده در یک شنبه 1 مهر 1392
بازدید : 806
نویسنده : اسماعیل جباری
شمس:

 هر زمان نوعی شود دنیا و ما

بی خبر از نو شدن اندر بقا

پس تو را هر لحظه مرگ و رجعتی است

مصطفی فرمود دنیا ساعتیست

آزمودم مرگ من در زندگیست

چون رهی زین زندگی پایندگیست

مولانا:کیستی تو؟

شمس:کیستی تو؟

مولانا:قطره ای از باده های آسمان

شمس:این جهان زندان و ما زندانیان

حفره کن زندان و خود را وارهان

آدمی مخفیست در زیر زبان

این زبان پرده است بر درگاه جان

مولانا:کیستی تو؟

شمس:تیر پران بین و ناپیدا کمان

جانها پیدا و پنهان جان جان

مولانا: کیستی تو؟

شمس:رهنمایم همرهت باشم رفیق

من قلاووزم در این راه دقیق

مولانا:کیستی تو همدلی کن ای رفیق

شمس:در عشق سلیمانی من همدم مرغانم

هم عشق پری دارم هم مرد پری خوانم

هر کو که پری خوتر در شیشه کنم زو طرح

برخوانم و افسونش حراقه بلرزاند

مولانا:کیستم من کیستم من چیستم من؟

شمس:تا نگردی پاکدل چون جبرییل

گرچه گنجی درنگنجی در جهان

رخت بربند و برس در کاروان

آدمی چون کشتی است و بادبان

تا کی آرد باد را آن بادران

مولانا:هیچ نندیشم به جز دلخواه تو

شکر ایزد را که دیدم روی تو

یافتم زان نرگس جادوی تو . . .

.


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



فیلمنامه ی کارتون و انیمیشن
نوشته شده در پنج شنبه 30 شهريور 1392
بازدید : 1009
نویسنده : اسماعیل جباری

 

 
به نام خدا
آموزش فیلم نامه نویسی انیمیشن طنز:
منظور از طنز همان چیزی است که موجب خنده می شود این خنده باعث جذاب تر شدن کار و کمدی شدن آن می شود انیمشنی که هیچ نوع طنزی در آن نباشد بیشتر به یک فیلم جدی شباهت دارد و همچنین فیلمی که در آن طنز زیادی به کار برده شده باشد شباهت زیادی به انیمیشن دارد.
قبل از هرچیز این سوال پیش می آید که ما چرا می خندیم و چه چیز در صحنه های خنده دار وجود دارد که ما را وادار به خنداندن می کند
جواب در تناقض منطق است ما به هر چیزی که بیش از حد غیر منطقی و عقلانی باشد می خندیم البته اگر اغراق به حد کافی نباشد نمی توان به آن طنز گفت
مثلا در یک فیلم پلیسی اگر کاراگاه بگوید که این مظنون در ساعت چهار در جلوی پارک بود ولی در همان ساعت گزارش قتل او داده شد گرچه به نظر غیر منطقی می آید ولی در حقیقت جنبه ای معما گونه دارد و به اندازه ی کافی غیر منطقی نیست.
ولی در انیمشن ( امپراطور کوسکو )
کوسکو : شما چطور قبل از ما رسیدید اینجا؟
ایزما : اه ......کرانک ما چطور رسیدیم اینجا؟
کرانک : خودمم درست نمی دونم هر جور حساب کنی نمیشه.
این جملات خصوصا اگر با تصاویر آن ذکر شوند خنده دارند به خصوص که خود کاراکتر به غیر منطقی بودن آن اشاره می کند.
پس حال می دانیم که در نگاه دوم به کار های طنز باید چه چیز را مورد بررسی قرار دهیم حال به بررسی این قسمت می پردازیم
طنز به چند گروه تقسیم می شود
طنز نوشتاری و دیالوگی : در این نوع طنز دیالوگ ها و جملات غیر منطقی نقش تعیین کننده در طنز را ایفا می کنند نمونه های این نوع طنز را می توان در فیلم ها انیمشن ها داستان ها و روزنامه ها پیدا کرد.
طنز صحنه ای : در این نوع طنز صحنه ها به طور شگرفی غیر منطقی اند به گونه ای هستند که تناقض عحیبی در آن ها دیده می شود که موجب خنده می شود این نوع طنز به شدت دشوار بوده در ایران این نوع طنز کمتر دیده می شود و عموما تمام طنز ها به صورت دیالوگی هستند هر چند در انیمیشن های خارجی هم این امر به صورت کندی دنبال می شود که شاید این امر به علت پیچیدگی های دشوار صحنه های طنز باشد.
در این سبک عموما هر حرکت و واکنش مترادفی لغوی دارد که موجب خنده می شود.
طنز از نظر نوع ایجاد به چند دسته تقسیم می شود
طنز عمومی : همواره ایده های نو و نظرهای جالب وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد هر نوع طنز جدیدی که نتوانیم در سبک های دیگر بگنجانیم در این سبک قرار می گیرند بر عکس سبک های عمومی دیگر بخش ها اکثر طنز ها در این قسمت جا می گیرند.
مانند صحنه از ( امپراطور کوسکو ) که به ایزما سند و مدرکی از وجود دایناسورها به علت کهولت سن او می گوید.
کلیشه ای : برخی از طنزها هر چه قدر هم که مورد استفاده قرار گیرند خسته کننده نیستند.
مانند سکوت جمع در جایی که باید تشویق کنند و آمدن صدای جیرجیرک.
به این نوع طنزها کلیشه ای می گویند یعنی به طور مکرر در فیلم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
اغراقی : بزرگ نشان دادن مواردی که تا آن حد بزرگ نیستند باعث خنده می شود البته این امر باید به گونه ای باشد که اغراق قابل درک باشد به طور مثال در فیلم ( ارباب حلقه ها 1 ) شما از دیدن مجسمه های سنگی بزرگ نمی خندیدید چون در مورد آن ها در فیلم اغراق نشده اما به عظمت تابلوهای شهردار در فیلم ( هورتون ) و یا زیادی پله های کاخ جین در ( پاندای کونگ فو کار ) می توانید بخندید.
تاکیدی : اگر بتوانید از این نوع استفاده کنید خندار ترین نوع است در این نوع دقیقا همان تاکید غیر منطقی بودن صحنه به زبان آورده می شود البته اغراق باید به حد کافی ملموس باشد مثلا اگر در یک کارتون در پای تخته نوشته شود 2+2=5 قابل خنده نیست بلکه قابل تمسخر است ولی اگر چندین معادله و نظریه و... در پشت هم توسط یک استاد نوشته شود که در نهایت به این مظمون برسد این صحنه خنده دار است.
بازیافتی: این نوع را می توان پر کاربرد ترین نوع دانست گاهی اوقات ایجاد ایده های نو و جدید دشوار است برای همین از بازیافت استفاده می کنیدبه این مغنی که چند نکته ی ریز را در طنز قدیمی جابه جا می کنید جای چند کاراکتر را عوض می کنید و در نهایت به طنز جدیدی می رسیم که تنها شبیه طنز قدیمی است.
مثلا در انیمیشن کوتاه ( ماشین مایکی ) مایکی وارد ماشین می شود و به قصد دنده عقب ماشین را روشن می کند ولی ماشین با سرعت به سمت جلو می رود و تصادف می کند در صورتی که به طور کلیشه ای همه به قصد جلو رفتن گاز می دهند و به ماشین عقبی می زنند.
کلیشه ای بازیافتی : این نوع را هم می توان از پرکاربردترین ها دانست ولی مرز باریکی بین بازیافتی و کلیشه ای بازیافتی وجود دارد در بازیافت طنز یک طنز به طنز دیگر تبدیل می شود ولی در کلیشه ای بازیافتی موارد کلیشه ای سینما و انیمشن که جدی و اسطوره ای هستندهم به صورت طنز در می آیند.
فیلم (کونگ پو ) جز بهترین مثال ها برای این موارد است اگر فیلم های رزمی قدیمی مانند ( شمشیر زن یک دست ) و یا (پر طاووس ) نگاه کرده باشید متوجه نکات مشترکی می شود در این فیلم این نکات به سخره گرفته می شوند مثلا در یکی از صحنه های فیلم دوربین آنقدر روی قهرمان و طرف مقابل زوم و بک زوم می کند که صحنه ماهیت طنز به خود می گیرد.
و یا در صحنه ای دیگر قهرمان آنقدر قودا می گوید که از حال می رود.
مثلا در فیلم ( امپراطور کوسکو ) در صحنه ای که کرانک ما بین نجات کوسکو و انجام ماموریتش گیر کرده فرشته های خوبی و بدی ظاهر می شوند.
فرشته ی خوبی : تو که نمی خوای بزاری اون بمیره؟
فرشته ی بدی : به حرفای او گوش نکن اون می خواد تو رو به راه راست هدایت کنه ولی برعکس من می خوام گمراهت کنم
فرشته ی خوبی : ساکت شو
فرشته ی بدی : تو ساکت شو
فرشته ی خوبی : تو
فرشته ی بدی :تو
فرشته ی خوبی : تو
فرشته ی بدی :هزار تا تو
فرشته ی خوبی : ایییییه
فرشته ی بدی :خوب گوش کن ببین چی می گم من سه تا دلیل موسق دارم که تو نباید به حرف اون گوش بدی
یک او یه آلت موسیقی مسخره داره
فرشته ی خوبی : این یه چنگه و ما قبلا راجب این موضوع صحبت کردیم
فرشته ی بدی : خیله خوب اون یک چنگه اونم یه تی شرته
فرشته ی خوبی : ردا
فرشته ی بدی : خوب بیبین من می تونم بالانس برم
کرانک : اه این چه ربطی به موضوع داره
فرشته ی خوبی : نه نه اشتباه نکن ربط داره
که در اینجا این موضوع اسطوره ای که هر کس یک فرشته ی خوبی و یک فرشته ی بدی دارد به طنز تبدیل شده است
از این دو نوع طنز می توان در کنار هم استفاده کرد مثلا یک بار یک مورد کلیشه ای به یک طنز تبدیل می شود و بار دیگر این طنز به طنزی دیگر تبدیل می شود
طنز موسیقی : در این نوع عموما موسیقی نقش کمدی را دارد هر چند می تواند به صورت مکمل هم قرار گیرد مثلا برای کاری کوچک موسیقی حماسی زده می شود و یا در صحنه ای حساس هم زمان با خراب شدن صحنه موسیقی به سبک گرامافونی می ایستد.
در پایان باید بگویم که طنز اساسی ترین عنصر انیمشن است و بدون آن کار شما خشک و بسیار شبیه به فیلم خواهد بود هر چه طنز موجود در کار شما بیشتر باشد ارزش آن بیشتر خواهد بود مخاطبان هم انیمشنی را که پر از طنز های جالب باشد دوست دارند
اما همه ی مخاطبان همه ی طنز ها را درک نمی کنند و ممکن است به بعضی طنز ها نخندند چون منطق نقض شده ی این طنز ها را نمی فهمند شما به این مسائل فکر نکنید و به کار خود ادامه دهید حتی اگر چند نفر هم به این طنز بخنندند شما به هدف خود رسیده اید
همواره کارهای طنز مختلف از روزنامه و مجله گرفته تا فیلم و انیمشن و به خصوص انیشمیشن های کوتاه و بی کلام را مورد بررسی قرار دهید یک بار به آن ها بخندید و بار دیگر به عامل خنده توجه کنید.
منبع/IranianAnimation.com

:: موضوعات مرتبط: فیلمنامه انیمیشن , ,



طرح ایده
نوشته شده در پنج شنبه 29 شهريور 1392
بازدید : 699
نویسنده : اسماعیل جباری

 

طرح یک ایده، با توجه به ماهیت ذهنی آن، می‌تواند فارغ از هر گونه قید و بندی صورت پذیرد. اما برای عملی کردن آن، باید به بسیاری از این محدودیتها مثل قوانینی فیزیکی، حقوقی و ... توجه کرد. طرح ایده‌های نو، رابطه مستقیمی با خیال پردازی و خلاقیت دارد. این مطلب از کتاب داستان رابرت مک کی ترجمه محمد گذر آبادی چنین است که عناصر در داستان شامل واژه‌شناسی، ساختار، حادثه، صحنه، لحضه، سکانس، پرده، داستان، مثلث داستان، شاه پیرنگ، خرده پیرنگ، ضد پیرنگ، تفاوتهای صوری در درون مثلث داستان، پایانه‌های بسته در برابر پایانه‌های باز، کشمکش بیرونی در برابرکشمکش درونی، قهرمان منفرد در برابر تعدد قهرمان منفعل، زبان خطی در برابر غیر خطی، علیت در برابر تصادف، واقعیت پایداردر برابر واقعیت نا پایدار، تغییر دربرابر ایستائی، سیاست طرحی داستان، وبلاخره نویسنده باید بر فرم کلاسیک تسلط داشته باشد وبه چیزی که می نویسد ایمان داشته باشد واین کلید حل معمای طرح یا ایده می‌باشد .


:: موضوعات مرتبط: فیلمنامه انیمیشن , ,



تيغ اره مويي
نوشته شده در پنج شنبه 30 شهريور 1392
بازدید : 1029
نویسنده : اسماعیل جباری

به سه مدل از نظر فرم دندانه تقسيم مي شود :

1ـ فلز بر : كه داراي دندانه هاي ريز و پشت سرهم مي باشد عموماً براي برش فلزات مانند مس و برنج بكار مي رود در معرق چوب براي برش صدف ـ خاتم ... و گاهي برش هاي ظريف مو مورد استفاده قرار مي گيرد.  

 

2ـ چوب بر : به آن تيغ اره مويي پا ملخي هم گفته مي شود و دندانه هاي آن به صورت زوج مي باشد. عموماً‌ براي برش چوب ها ـ صدف مصنوعي ـ فيبر مصنوعي مورد استفاده قرار مي گيرد.

3ـ گردبر : در دو نوع وجود دارد :

حالت اول : يك تيغ اره مويي فلز بر است كه تابيده به دور خود مي باشد. 

حالت دوم : يك تيغ اره مويي است كه دورتادور آن حالت الماسي دارد




كمان اره مويي
نوشته شده در پنج شنبه 29 شهريور 1392
بازدید : 895
نویسنده : اسماعیل جباری

 

كمان اره مويي به شكل u مي باشد و داراي 25 سانتيمتر طول برش مي باشد . گاهي اوقات بخاطر طول برش بيشتر دو عدد كمان اره مويي را به همديگر جوش داده «‌كمان دوبل» ساخته و از آن براي برش بلند استفاده مي كند .

 

مشخصات كمان اره مناسب :

1ـ سبك باشد   2 ـ فنر محكم داشته و زود قدرت فنري خود را از دست ندهد  ،‌3ـ داراي پيچ و خروسكي جنس خوب باشد كه در اثر باز و بسته شدن زود هرز نگردد.  ،  4ـ داراي دسته مناسب با دست هر شخص باشد.

چنانچه در نظر باشد طرحي يا شكلي در روي چوبهاي نازك يا صفحات چندلايي برش داده شود ، اين كار به وسيله اره كمان ميسر خواهد بود.

اين اره ها فرمهاي مختلفي دارند ، اما به طور كلي هرچه كمان نعلي شكل اره داراي طول بلندتري باشد ، ميدان وسيعتري را مي توانيد برش دهيد . بهترين نوع تيغه اي كه براي عمل بريدن مناسب است به «پاملخي» معروف است . براي بكارگيري اره كمان به مراحل زير توجه كنيد :

ـ يك سر تيغه را در ميان پيچ خروسك و كمان به صورتي قرار دهيد كه لبه برنده تيغه اره به سمت دسته اره باشد.

ـ پيچ خروسك را محكم كنيد .

ـ سر ديگر را به طوري كه با يك دست كمان اره را فشرده كرده ايد ، در داخل پيچ خروسك سمت ديگر قرار دهيد .

ـ قطعه كاري را كه در روي آن طرح مورد نظر را رسم كرده ايد ، در روي سطحي صاف قرار دهيد .

ـ چنانچه فرم يا شكلي در وسط قطعات كار وجود دارد ، مي توانيد ابتدا با سوراخ كردن داخل شكل به صورتي كه به طرح اصلي صدمه نزند و قرار دادن تيغه اره در داخل سوراخ و محكم كردن آن ، طرح را تا انتها برش دهيد.




معرق چوب
نوشته شده در پنج شنبه 28 شهريور 1392
بازدید : 856
نویسنده : اسماعیل جباری

 

معرق كاري : ( فرهنگ دهخدا )

 

ساختن يا نصب كاشي هاي معرق ، معرق كاري در قرن 6 هجري يعني در دوره سلجوقيان به سمت كمال رفت و بسيار متداول گرديد. در قرن هشتم هجري هنرمندان معرق كار بمراتب از هنرمندان عهد سلجوقي جلو افتادند .

 

 در اين قرن موفق شدند اجزايي را كه اشكال معرق از آنها تشكيل مي يابد كوچكتر كنند و لطيفترين و زيباترين اشكال بنائي و هندسي را در مجموعه اي از رنگهاي زيبا و براق كه جز در فنون و صنايع شرقي مخصوصاً ايراني ديده نمي شود نمايش دهند . مخصوصاً ارزاني معرق بيشتر موجب شيوع آن گرديد . زيرا هزينه ساختن معرقهاي لعاب صدفي دار بمراتب كمتر از هزينه آجرهاي كاشي مينايي بود و علت اين امر واضح است. زيرا در كاشي لازم بود پس از كشيدن رنگ و نقش يك بار ديگر آن را در كوره گذارند و اين عمل گذشته از هزينه اضافي كه داشت چندان مورد اطمينان نبود و چه ممكن بود كاشيها از كوره سالم بيرون نيايد ، صنعت معرق كاري در قرن هاي نهم و دهم هجري به منتهاي ترقي خود رسيد در اين دوره مراكز مهم معرق سازي شهرهاي اصفهان ، يزد ، كاشان ، هرات ، سمرقند و تبريز بود.

 

 

 در تاريخ ايران هنري كهن محسوب مي شود. زندگی انسان از نخستین دوران ،با هنر عجین بوده است و به تدریج که ادمی رشد و

تکامل یافته ،هنر نیز همزمان با او به صورتهای مختلف تعالی یافته است.تا کنون تعریف ها و نظر های گوناگونی درباره هنر ارائه شده است وآنچه که به وضوح از بررسی آنها قابل ذرک است ،این است که هنر بیان کننده حالت های  عاطفی و انعکاسهای  روحی انسان است که .به شکلهای متفاوت نمایان میگردد   

.هنر را از نقطه نظرزمانی میتوان به دوره های "کلاسیک"و "معاصر " تقسیم نمود

هنر های کلاسیک که ریشه در زندگی مردم دارند بر اصولی استوارند که مطابق با آداب و سنن و محیط زیست هر منطقه تولد ورشد یافته اند.این گونه هنر ها در ایران به مینیاتور،تذهیب ،  مینا کاری ، زری بافی ،خاتم کاری ،منبت و معرق کاری و...شهرت یافته اند که در کل به عنوان .هنر های سنتی" شناخته شده اند  "

 منبع \سایت آموزش معرق چوب ایران

 




شخصیت پردازی
نوشته شده در پنج شنبه 28 شهريور 1392
بازدید : 962
نویسنده : اسماعیل جباری

شخصیت های خوب اساس موفقیت فیلم نامه است .

بدون شخصیت ماجرایی وجود نخواهد داشت !!                                     

شخصیت چیست ؟!

در جواب می توان گفت که شخصیت عبارت است از کارهایی که می کند نه از آنچه می گوید !!


:: موضوعات مرتبط: فیلمنامه انیمیشن , ,



نیایش
نوشته شده در سه شنبه 19 شهريور 1392
بازدید : 762
نویسنده : اسماعیل جباری

خدایــــا بنده ای   درد    آشنـــایم

به سر افتاده ای بی دست و پایم

 

ز غمـــــها سینه ام دریاست دریا

گــــــواهم گـــریه های هــــایهایم

 

به  درگــــــاه  تو  مینـالم به زاری

مــــرا بـگـــذار با ایــن نـــاله هایم

 

مــــرا در آتــــش عشقت بــسوزان 

مکن زین شعله ی سرکش رهایم

 

از ایــــن آتـش دلم را پر شرر کن  

بسوزان ، سوز دل را بیشتر کن

 

به آه  در  گلـــو  بشکسته ســوگند

به سوز سینه های خسته سوگند

 

به غـــــم پرورده ی محنت نصیبی

که در خون جگر بنشسته سوگند

 

به اشــــک مــادری کز داغ فرزند

فرو ریزد به رخ پیوسته ، سوگند

 

به بیماری که در هنگامه ی مرگ

بر آید نــاله اش آهسته ، سوگند

 

به  آن  بـــرگشته  ایــــام  نگون بخت

که راهش از همه سو بسته سوگند

 

مرا در بیکسی پیوسته کس باش

بوقت نــــاله هـــا فریــاد رس باش

 

به بی پــــاىٔی کـــه  در راهی خــزیده

به بیدستی که دست از جان کشیده

 

به محرومی که نالد در شب تار

ز غمـــــها جان او بر لب رسیده

 

به آن بیـــــمار دار شــب نخفته

که ریزد اشک محنت تا سپیده

 

به ناکامی که در شور جوانی

به خـــاک ســرد گوری آرمیده

 

به پیـــر خسته جــان مستمندی

که پشتش در تهیدستی خمیده

 

به آن طفل یتیم بی پناهی

که   لبــخند محبت را ندیده

 

بده دستی که دستی را بگیرم

ز خجلت پیش محتاجان نمیرم

 

قسم بر دستـــــگاه کبـــریاىٔی

قسم بر شوکت عرش خداىٔی

 

قسم بر بینوای سیر چشمی
که   دارد صـــد نـوا در بینواىٔی

 

قسم بر گلرخ عاشق نوازی

که در او نیست رنگ بیوفاىٔی

 

قسم بر مادری کز هجر فرزند

بود گریان به شبهای جداىٔی

 

قسم بر دختری کز راه پرهیز

شکیباىٔی کند در پارســاىٔی

 

دو رنگی را ز جان من جدا کن

دلـــم  را  با محبت آشنـــا کن

 

شاعر : مهدی سهیلی 


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



انیمیشنی
نوشته شده در یک شنبه 17 شهريور 1392
بازدید : 411
نویسنده : اسماعیل جباری



سهراب سپهری
نوشته شده در یک شنبه 17 شهريور 1392
بازدید : 860
نویسنده : اسماعیل جباری

و اگر مرگ نبود دست ما در پی چیزی می گشت

و بدانیم اگر نور نبود منطق زنده ی پرواز دگرگون می شد

و بدانیم که پیش از مرجلن خلائی بود در اندیشه ی دریاها

مرگ پایان یک کبوتر نیست

مرگ وارونه ی یک زنجره نیست

مرگ در ذهن اقاقی جاریست

مرگ در آب و هوای خوش اندیشه نشیمن دارد

مرگ در ذات شب دهکده از صبح سخن می گوید

مرگ مسئول قشنگی پر شاپرک است

گاه در سایه نشسته است به ما می نگرد

و همه می دانیم ریه های لذت پر اکسیژن مرگ است


:: موضوعات مرتبط: شعر , ,



با آن ده چه کردی؟ (از کتاب مکتوب قلندران)
نوشته شده در یک شنبه 18 شهريور 1392
بازدید : 1242
نویسنده : اسماعیل جباری

درویشی به به در دیهی[1] رسید جمعی کدخایان را دید آن جا نشسته، گفت چون چیزی بدهید وگرنه با شما نیز آن کنم که با آن دیگر کردم. ایشان بترسیدند گفتند مبادا این ولیّی یا ساحری باشد و خرابیی از او به ما رسد. آنچه خواستند بدادند. بعد از آن از او پرسیدند که که با آن ده دیگر چه کردی؟ گفت آن جا سوال کردم هیچ به من ندادند، آن ده رها کردم و این جا آمدم اگر شما نیز چیزی به من نمی دادید این ده رها می کردم و ده دیگر دیگر می رفتم.

(عبید زاکانی)

 


:: موضوعات مرتبط: اندرز , ,



بازیگر خر در انیمیشن نه خانی آمده نه خانی رفته
نوشته شده در یک شنبه 17 شهريور 1392
بازدید : 993
نویسنده : اسماعیل جباری

:: موضوعات مرتبط: گالری اسماعیل جباری , شخصیت , ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 21 صفحه بعد